..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, October 10, 2011

..another 700gm..

Saya kene food poisoning hari Sabtu lepas..kerap betul kene food poisoning tahun ni..isk. Tapi kali ni saya tak muntah cuma cirit-birit yg melampau. Sekejap² nak pegi toilet..rasanya adala dalam 10x or maybe more..sampai takde apa yang nak dibuangkan. Saya tak lalu makan oily food. Atkins saya ke mana ntah sebab saya perlu makan tapi bukan ayam or telur sume..x lalu. Dah sakit kan. So hasilnya..hilang lagi 700gm. Hilang sebab sakit tapi still hilang gak kan. Best jugak bila berat dah dekat² nak sampai berat asal lepas puasa hari tu.

Saya suspect food poisoning sebab makanan dari cafe sebab tu la makanan terakhir saya hari Jumaat lepas. Malam saya tak makan pape. Sabtu pagi dah kene. Isk..cafe yang sama masa saya kene food poisoning last year. Saya amik lauk ikan temenung masak sweet sour dan sayur pucuk paku masak lemak. Adakah saya perlu boikot cafe tu? Ke perut saya yang tak tahan..isk. Yang pastinya, tak nak makan dah kat cafe tu. Jadi fobia la pulak. Tapi selama ni memang opis saya dok order/cater makanan dari cafe tu untuk pape event.

Hari ni nak cari makan kat tempat lain la pulak. Hari ni..pakai blazer kaler merah n seluar putih. Nak pinjam semangat warna merah..semangat membara..nak lawan mood Monday blues. Hari ni nak kemas bilik dan start with new environment. Go..go!!

Kemas jadi camni pun lawa gak kan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...