..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Thursday, October 6, 2011

..bila ia terjadi..

Apakah yang terjadi..erk..

Ala..takde apa pun..just rasa puas bila bijik kecil yang lama ada di muka ni dapat dipecahkan hari ni. Bukan jerawat biasa..ntahla jenis apakah itu. Berbulan² bermaustatin di muka saya..dan ia liat. Hari ni belek² muka..tetiba boleh lak pecah..ada ketulan bijik keras di dalamnya. Lega. Hopefully jangan ada parut la. Tapi perasaan puas sangat sebab bila pegang pipi tak rasa ketulan tu dah. Haha..cite ni pun nak masuk blog.

Lagi satu..apa yang terjadi..hmm..saya pegi gym sehari..tapi saya rasa badan ringan lak..boleh lak berlari atas treadmill..salu tu jalan cepat je..bila lari rasa best satu macam.. Cycling lak rasa penat..huhu. It's a good start I guess. Dan berat? Hmm..setelah 2 hari Atkins dan satu hari exercise kat gym..ilangla 300gm..jadila kan. Kali ni saya tak ikut sangat diet Atkins. Saya amik jugak buah dan sayur² yang agak tinggi carbs. Janji nama sayur. Alhamdulillah.

Tapi yang tak bestnye..masa pegi gym hari tu..ada pulak staff kt situ suggest saya ikut intensive training so boleh capai berat ideal saya dengan sihat. Memang la bagus tapi feesnye..paling murah RM3k++ for 3 months..tapi dia suggest amik RM6K++ for 6 months. Isk..mahal gila. Kononnya boleh buat installment. Gila apa..abis tu bulan² saya nak makan apa? Tak nak hutang dah..tanakkkkkk. Hmm..on that day selamat ngelakkan diri kononnya cakap nak pk dulu. Hari ni nak gi gym lg...hmm..alasan apa lak nak bagi. Memang la berat saya ni terlebih skit BMI tapi sikit je...lagi 5kg kurang..rasa boleh dah meet BMI, rasanya saya boleh capai. Tapi tu la..apa alasan terbaik nak elak ni..hmm..come on..think²..kalau berterus terang je..I can't afford..too expensive and I have no budget for this package...boleh gak kan?

Ada lagi satu yang terjadi..hmm... Mimpi...hehe..semalam saya mimpi dalam mimpi tapi ingat² lupa lak. Saya mimpi terlepas flight nak gi meeting kat Korea sebab tertinggal passport kat rumah. Ex-bf saya yang hantar saya balik amik naik motor...haha..tapi still x sempat. Tapi sempat lagi singgah beli pizza hut tapi kat pizza hut tu ada jual bun coklat. Then lepas tu tersedar dari mimpi kot..tapi still dalam mimpi..dapat lak nota 'love' dari smbody yg saya admire dari jauh. Dalam mimpi tu bebunga² je hati..haha..bangun tdo pun berbunga jugak. Apakah?

So hari ni datang keje..ceria je. Mimpi pun leh jadi pemangkin pada hati yang ceria eh. Lalala...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...