..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Friday, January 28, 2011

..tips elakkan marah..

Saya tengah dengar radio IKIM kat blog ni..kalau nak elak selalu rasa marah, bacalah doa ini..


"Allahumma ati nafsi taqwaha"
Maksud: Ya Allah, tambahkanlah jiwaku dengan ketaqwaan.


Sifat marah memang fitrah manusia, terpulang kepada kepada kita sebagai manusia berakal untuk mengawalnya.


Bagaimana berdepan dengan orang pemarah pulak?  Kita kene bekalkan diri kita dengan sifat pemaaf.


Satu lagi yang saya dengar, kalau kita berasa sedih kerana tidak dihargai oleh manusia di atas apa yang telah kita lakukan, contohnya masa keje..keje teruk²..nobody appreciate u..boss x nampak, x dapat naik pangkat, apa pun tak dapat....ingatlah, mengapa perlu harapkan penghargaan sesama makhluk sedangkan kasih sayang Allah melebihi segalanya.


Bukan senang nak pujuk hati kan, tapi atas kita la..kalau kita nak macam tu..macam tu la jadinya..  Kalau kita nak macam ni, macam ni la jadinya.  Namun pape pun..kita hanya berusaha, merancang tetapi Allah yang menentukan segalanya.  Allah ada perancangan yang terbaik untuk kita.


Ustazah Azura melaporkan dari bilik 0.06..hihi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (59) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...