..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, September 5, 2011

..kesah mee rebus..

Saya sangat ngantuk. Isk..apo kono ni..ngantuk. Tetiba kan tingin nak makan mcd..camne nih..isk². Tak boleh²..kat umah ada macam² lauk..lauk semalam yang tak jadi makan. So jangan ngada beli mcd. Tapi saya tingin makan mcd sambil lepak kt situ sembang² dengan.....................................opsss..dengan sape ye..unfortunately takde sapa..huh..sadis sekali..

So moralnya, tak payah beli. Balik rumah bukak posa dengan lauk yang mak masak. Cukup. Dok dendiam. Tak yah membazir.

Sebut pasal makan² ni..nak cite sikit pasal mee rebus yang sedap bangat kat RnR Air Keroh. RnR yang lama bukan restoran jejantas. Masa balik Muar hari tu, benti la kat situ untuk solat jamak Maghrib n Isyak. Mak saya komplen nape tak stop kat restoran jejantas. Lawa sikit katanya. Ntah..naluri saya cakap nak benti kat situ..huhu. Bukan boleh patah balik dah pun. Toilet dia tahap B--..haha. Surau pun so-so je la.

Abis solat, adik saya order bihun sup. Kat kedai bihun sup tu ada mee rebus. Saya try order satu. Cakap kat dia tauge lebih. Saya tanya abg yg jual tu, sedap ke. Abg tu cakap..sedapla..sebab dia yang buat sambil perli saya..tauge je lebih, pinggan tak nak lebih..huhu..agak sedikit malu di situ. Ntah apa yang malu pun saya x tau. Saya tak tanya harga, hulur RM5, dapat balance RM2.

Bukan mee rebus ni..tak capture pic pun..tapi tengok pic googled ni..isk..terliur la pulak..
Bila makan..oppsss..marvellous. Then mak saya pun nak order satu. Saya cakap dah segan nak tolong order sebab tadi macam dah malu. So mak saya gi order, kali ni dengan taugeh lebih n tambah cili hijau. Mak saya kene RM3.20. Waduh²..takkan tambah 20sen untuk bende ciput tu. Hmm..mak saya dah geram. Tapi makan la jugak.

Tetiba adik saya yang makan bihun sup tingin nak makan mee rebus tu, then mak saya suh saya yg gi order lak. Malu letak tepi. Mintak tauge lebih n tmbh cili. Nak tengok bape harga nak kene.

Saya kene RM3. Huhu..camne eh. Pada hal orang yang sama. Then bapak saya pun nak makan, so saya order lagi 2..pun kene RM3 je each. Then bihun goreng + ayam goreng adik saya pun dpt diskaun 50 sen. Sudahnya, saya le makan tak tenteram. Kuah mee saya dah sejuk sebab asyik ulang-alik gi order. Mak saya still tak puas hati sebab dia kene extra 20 sen. Adik saya cakap..muka kaklong, muka rezeki..haha..ye ke..ntah. Kalau ye..syukur pada Tuhan yang memberi rezeki.

Moralnya di sini, marilah bertandang ke RnR Air Keroh untuk makan mee rebus yang sedap abad ini. Tak ingat nama gerai tapi dia gerai tengah, bukan tepi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...