..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, September 12, 2011

..maintain..

Hari ni nak cite berat badan saya yang saya rasa naik sekilo lepas raya ni. Lepas posa ganti selama 3 hari last week..berat saya.....naik? turun?..hmm...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
naik la..

Naik bape kg?

Erk..naik 0.1kg = 100gm dari berat masa posa hari tu. Alhamdulillah. Rasa macam tak caya sebab banyak makan. Tapi kan, dah tau gitu, last weekend, saya makan tak ingat donia. Erk..boleh ke camtu. Hari ni, insyaallah saya posa ganti hari ke-4 tapi tak berani timbang..haha..

Timbang esok je la..boleh?

Kalau hari ni, berjaya posa *takut period je*..meaning another 3 days to go. Dugaan gak posa masa time org tak posa ni. Esok tak posa sebab ada jamuan raya kat Pusat Islam. Lusa onwards pulak. Ingat nak posa sampai Jumaat tapi Jumaat cuti lak..hari Malaysia. Hari cuti mmg payah la nak posa. Dah la mak ajak gi jenjalan.

Nak cite pasal kete saya. Mileage dah lebih 100k, umur baru nak masuk 5 tahun bulan Feb next year. So ikutkan bapak saya, macam² kene tuko..clutch plate, brake apa ntah n bla²..kiranya major service la..dan hasilnya..RM700 melayang...lalala. Camne nak simpan duit ni..isk..even saya dalam mode berjimat sekarang ni. Terpaksa gak kaco duit bonus. Tapi kira ok la..ada duit utk bayo, dari kaco duit saving kan.

Mode berjimat? Erk..ye ke. Hmm..semalam saya dah 'terbeli' 2 helai kain untuk antar tailor buat baju. Erk..jimat ke tu. Ala..murah je sebab beli kat kedai borong. Baju kat situ takde la lawa sangat tapi kalau kalau pandai cari, memang akan jumpa yang lawa². Kene spend masa sikit la. Hari ni nak gi antar tempah. Bukan apa, baju kurung saya banyak yg besar²..hihi..but seriously..betulll. Kalau pakai, nampak macam baju pinjam lak. Betapa gemuknya saya dulu..erk. 7.4kg dah ilang. Confirm la shrink kan..hehe..;)

K, dah..wat keje mode..update blog ni just nak ilangkan monday blues je..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...