..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, September 5, 2011

..sesuci lebaran..

Sesuci...di hening subuh sunyi..sesuci..terdengar nurani..sesuci..salam ntuk Ilahi..bagaikan memanggil insafi pada diri..lalalala..

Selamat Hari Raya ye..raya yang ke-7..baru nak wish..

Bukan apa..bz gila..gila pun tak bz macam ni. Bz apa la sangat tu..hmm..apa lagi..tempahan kuih raya la..rasanya xde rest kot. Then balik kampung lak. Lepas raya pun buat kuih raya lagi sebab tak cukup. Then semalam siapkan HCMS lak..karang tak lepas COP lagi..apa tu HCMS n COP? Ala..malas nak cite..ni sume pasal exercise kenaikan pangkat la..kalau ada rezeki kan..

Well..my raya..tahun ni ada gambar raya..tapi ada dalam external hard disk..dan tertinggal kat rumah..dan rasanya adik saya wat balik Kuala Kangsar kot..rasanya la..kalut2 cari pagi tadi tapi tak jumpa. Sudahnya lewat gak sampai opis..huhu..

Cite raya saya..hari raya first, saya ada kat rumah..solat sunat aidilfitri kat surau depan rumah. Masa khutbah raya, saya dan mak tetdo..huhu..sebab malam sebelum tu, kami kalut buat kuih tart nenas..so tdo lewat. Tak pakai baju raya pun..pakai jubah je..sebab baju raya sume glamer sangat..macam tak sesuai je untuk dok umah. Lepas makan nasik himpit, soto kuning, kuih kacang, lodeh, rendang daging n ayam *sume yang dinyatakan dicampur sekali*..yang sangat heaven..hasil tangan mak saya..kami berehat kekenyangan dan adik saya sibuk layan budak2 datang beraya. Saya tdo petang tu..huhu.

Hari raya kedua, kami bertolak balik ke Muar, Johor. Bertolak lambat..kul 1++ptg..tu pun kalut takut azan Zohor berkumandang. Sebab kalau solat kt rumah, confirm la kul 2.30ptg baru gerak. Sangat lambat, ok..tak bagus untuk driver macam saya...hehe. Kami balik 2 kete..saya drive myvi..adik drive wira.

Kat Muar, dok sehari je. Hari Jumaat dah balik sebab adik saya punya flight balik UK, esoknye..on 3 September. Sayu je rasa dia balik. Lagi setahun baru leh jumpa..huhu. Plannye nak gi sana hujung bulan 3 tahun depan.

Hari ni saya posa qada. Kalu dapat pahala posa 6 sekali..syukur..alhamdulillah. Saya sahur segelas air kosong je. Ngantuk sangat. Kurma pun tak makan. Bangun tadi pun lambat. Mau taknye..semalam seharian mengadap laptop..siapkan HCMS.

Seminggu tak posa..dan melantak sakan..tetiba posa..so rasa penat sikit. Cabaran posa qada ni lain macam sikit. Saya cuba kuatkan semangat..ada 7 hari sume.

Lepas makan dengan banyaknye sampai tak ingat dunia..berat saya naik 1kg je..fuhhh..saya reserve 2kg actually sebab memang tak pantang langsung. So 1 kg ni nak dihapuskan balik..yehaaaaa!! Lepas abis posa qada ni..rasanya nak gi gym balik. My Atkins..hmm.nak terus ke idak eh..xtau la. Ada gak baca, bila amik banyak protein..kidney penat nak proses. Ngeri gak ye. So maybe saya buat Atkins yang tak extreme. Saya tak amik nasik dan minuman manis tapi saya amik la yang lain eg buah dll and of course pegi gym sebab saya rasa perlu bagi firm and kecikkan bhg punggung dan paha..tempat yang paling problem. Actually target nak hilangkan lagi 5kg..tapi since dah naik lagi 1kg ni..so total lagi 6kg la.

Hari ni keje. Rasa macam nak sambung cuti je..haha..best dok umah..relax²..tapi lama2 sure boring kan. Nak cite lagi tapi student nak jumpa lak..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...