..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Wednesday, June 9, 2010

..5 perkara sebelum 5 perkara..

Perkara pertama : MUDA SEBELUM TUA

Perkara kedua : SIHAT SEBELUM SAKIT

Perkara ketiga : KAYA SEBELUM MISKIN

Perkara keempat : LAPANG SEBELUM SEMPIT

Perkara kelima : HIDUP SEBELUM MATI

Saya nak sentuh Perkara Kedua: Sihat Sebelum Sakit..sejak 2-3 hari lepas saya diserang gastrik..sakit sangat perut ni..barulah saya mula mengenang nikmatnya sihat..sakit ni kadang² je datang..rembesan asid hidroklorik yang menyerang dinding perut saya..sakitnya..

Nak makan tak senang, nak buat keje tak senang..nak jogging, pegi gym..rasa takut je.. Nak kata saya diet, tak jugak..kalau diet takde la badan naik camni..habis tu..hmm..dah nak sakit kan..terima je la anugerah dari Allah ni..moga terhapus semua dosa² saya..Aminnn..

Dah 2 hari tak pegi training volleyball..rasa tak best sangat..semalam saya MC dok umah..baring²..rasa sangat la tak produktif..

Risau ni, next week dah nak kene cuti 2 minggu utk training volleyball+kursus motivasi sume..

Sekarang ni makan pun jaga²..saya takut tengok ais..tak minum lagi dah rasa macam menyucuk² perut..pedas which is my fav tak boleh..berminyak tak boleh..hmm..mmg nk suh saya makan makanan berkhasiat dan seterusnya turunkan berat badan..agaknye le kot..hmm..

Hopefully saya kembali sihat sepenuhnya untuk terus aktif..sesungguhnya pada saat ini..saya sangat menghargai nikmat SIHAT!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...