3 perkara yang disentuh:
- Time management
- Staff readiness
- Task delegation
Memang saya sibuk dan banyak keje. Tapi bila perasaan xde mood yang kerapkali datang dan bilik yang berselerak, fokus selalu hilang. Lepas tu saya sibuk, berkursus la, bersukan la..I admit that that I was out of tune a bit. So, perkara yang kene buat dulu, meh nak list out:
1. Kemas bilik.
2. Backup data dalam pc sebab pc saya kene virus.
3. Tukar ke pc baru.
4. Rangka jadual perjumpaan bersama staf.
5. Kaji work progress sorang2 including myself.
6. Come out dengan graf pencapaian.
7. Cadangkan tugas yang mahu digugurkan.
8. Push work in progress.
9. Present pada boss.
Masa diambil: 30 hari (tolak hari cuti, cuti raya dan weekend)
Semoga saya berjaya. Saya baru terdengar kat radio IKIM FM,
"Bulan Ramadhan adalah bulan yang sangat berkat untuk memulakan sesuatu".
Yeah, saya nak amik semangat ni..:)
No comments:
Post a Comment