..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, April 25, 2011

..naik sekilo?..

Yehaaa..monday..monday..nape perlu ada monday dalam calendar..nape tak terus gi tuesday ke..wednesday ke..takpun terus friday..kan best..hehe..

Monday..kene buat keje balik lepas bersukaria kat rumah..bestnye..tambah2 lak cheating days kan..masa yang ditunggu²..

So saya makan je sesuka hati..masa mula nk break diet tu..hari ujan..dan saya period pain..kakiku lenguh semuanya.  Tak boleh pegi gym so tak boleh dapatkan mocha ice blended di Coffee Bean..ingat nk pegi je beli tapi memandangkan jem yang bakal dilalui (sebab hari Jumaat) dengan kaki yang lenguh..saya batalkan je la niat suci murni itu.  Saya singgah petrol kiosk untuk beli cheezels..tapi bila tgk kandungan carbs dia...isk..byk gila..rasa tak sanggup je nak makan..so saya beli paket kecil 30sen je..ada 8g carbs..haha..jadila..dapat gak merasa..sayang bebeno nk break ketosis ni..

Balik rumah..durian dah tersedia...yessss...here I am..makan x ingat dunia.  Isi lak elok²..kuning²..manis²..lemak²..hish..nikmat dunia.  Pastu dinner makan ubi rebus cicah sambal tumis...fuhhh..heaven!!!

Esoknya ada seminar keusahawanan..nanti kalau rajin saya cite dalam entry lain pasal ni.

Dalam seminar tu..saya pun makan la makanan yg derang bagi...dengan teh tarik la..bihun goreng, ayam masak merah, cekodok yang sgt lazat n french fries tapi saya langsung x sentuh nasik.

Pastu makan durian lagi..isk2..malam tu shopping kat Tesco Kulim..baru bukak...bestnye..so dinner dengan roti boy je.

On Sunday, saya makan roti croissant kismis, goreng pisang cicah sambal tumis, masalodeh, karipap, kuih keria.  Makan durian lagi dan malamnye saya makan bihun goreng mak masak.

Sepanjang dua hari ni, saya dapati saya cepat kenyang.  Makan sikit dah kenyang..cuma keinginan je yang ada tapi takleh masuk banyak dalam mulut.

Untuk menghilangkan keinginan saya pada mocha ice blended..maka saya pun buatla...tadaaaa...


Blend instant coffee dengan ice n tabur chocolate powder..rasanya...erk..boleh la..tapi nape saya dah macam tak suka coffee ye..erk..sape nak jawab tu..rasa macam x sedap..erk..ke saya yg buat x sedap...hehe..minum segelas pun x abis..tapi saya bagi bapak saya minum segelas lagi..habis lak..maknanya sedap la tu kan..

So selepas semua aktiviti makan² itu, saya naik sekilo hari ni..hihi..so hari ni diet saya bermula dengan additional 5gm carbs yg menjadikan 30gm carbs per day.  Hopefully penurunan akan berjalan smoothly..
Banyak lagi yang perlu diturunkan..semoga saya berjaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...