..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Tuesday, August 3, 2010

..hari ini..

Hari ini..saat ni..saya lapar..dan badan saya gemuk dan perut terasa berlapis²..tapi saya makan dan terus makan..bila nak ada kesedaran ni..gym dah lama x pegi..asal nak pegi je banyak sangat halangan..keje yg sangat banyak..non-stop sampai ke tahap saya ngadu kat boss..huhu..macam budak²..

Actually saya baru balik trip dari vietnam..ada gak snap gambar..tapi x sempat nk upload lagi dlm blog..gambar² yang gemuk..huhu..

Baru balik dari tempat yang yang saya tak suka with a person that I hate most..tapi nak buat camne..ada bende lagi yang belum settle..what choice do I have..xde..

Pagi tadi bangun awal sikit n sempat borak² dengan my father..then tersebut tentang umur saya yang menghampiri 32 in 2++ months time..bapak saya terkejut..dia ingat saya muda lagi kot..haha...perasan muda..

Then my father start sembang soal jodoh..waduhh..bab paling tak best..hmm..nak buat camne kan..sedih gak..dia pun sebagai seorang bapa sedih..apatah lagi yang menanggungnya ni..air mata tu x nak cakap la bape kali dah tumpah...opsss...syahdu lak..

Pikir² balik..saya ni kurang amal..macam on off..dah lama tak solat malam..dhuha pun dah salu tinggal..subuh pun kadang terbabas..solat pun masa lewat waktu..bukankah itu semua penyumbang kepada kebarangkalian doa tak dimakbulkan kerana saya tidak bersyukur keapda Allah..tidak cuba mendekatkan diri pada-Nya..

Sedar..bukan tak sedar..tapi malas..waduh²..tu la agaknya lately saya bermuram durja..rasa tension..malas..lembab..cahaya tu tak datang..sebab saya yang mengaburinya dengan dosa²..

Baru baca buku "Kelebihan Istikharah" tadi..hmm...dalam buku tu saya baru baca tentang cahaya..bagaimana amalan solat dapat memberi cahaya kepada hidup..menarikk...kene habiskan baca ye..nanti saya tulis lagi apa yang saya dapat dari buku tu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...