..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Friday, January 8, 2010

..salam dari cameron highlands..

*gambar google je..lum sempat amik gambar lagi..*

Berjaya jugak akhirnya saya sampai ke Cameron Highlands untuk percutian keluarga..saya sampai semalam, pada pukul 4 petang setelah beberapa halangan yang dihadapi..antaranya tayar kereta pancit sesampainya di Simpang Pulai..nasib baik tak naik bukit lagi..saya pulak jenis tak tau pape..hehe.. adik yang ikut dari belakang cakap..syukur Allah menyelamatkan kami sekeluarga..

Sesampainya di Brinchang..rasa tak sejuk sangat..maybe kat town..tapi sampai je kat Villa Dahlia..sejukkkk..ni baru suhu dalam..saya agak sekitar 18-24 darjah celcius..macam mana la agaknye adik saya kat UK sekarang..suhu -6..isk..tak dapat bayang..tapi tingin gak nak merasa..satu hari nanti..insyaallah..akan sampai jugak kt UK..

Actually..saya sangat sibuk sejak masuk bekerja pada tahun 2010..namun memandangkan percutian ini telah dirancang awal..saya proceed juga..tetapi..along the way..saya dihujani dengan a few phone calls..nasib baik boleh hands free..tapi my parents pulak rasa annoyed..ye la..I'm driving..agak bahaya..semalam pun saya duduk ngadap laptop to reply few emails..erk..saya gila keje ke..erk..

K..back to this Cameron matters..semalam saya shopping sayur dan buah kat sini..untuk dinner plannye nak masak tomyam..tapi dah penat..beli KFC je..the best part is saya berjaya control nafsu tak makan ayam KFC ..mkn coleslaw skit n makan salad yg baru beli tu..tapi saya makan skit sosej yang digoreng kat sini..*sosej pn gemuk gak..huhu..*

Yang paling sedap..strawberry cecah coklat..haha..siap bawak Hersheys chocolate syrup..tapi bukan tu je yang dibawak..kami bawak..udang, french fries, sosej, nugget, beras, sos, gula, garam, bawang, serai dan segala macam mak nenek ada..tengok keadaan barang2 yang dibawak tu..macam nak pindah terus kat Cameron ni...hehe..

Apartment yang saya sewa selama dua malam ni dengan harga RM180 semalam sangat selesa..ada tiga bilik tdo, ruang tamu dgn tv berastro, ruang makan dan dapur yang almost complete..tak perlu bawak pinggan mangkuk, kuali dan sebagainya..ada microwave, fridge, gas stove..rasanya sangat berbaloi..scenery pun cantik..

Hmm...hari ni plan nak jalan2 tapi tak tau nak gi mana..lum plan..baru nak tengok map..harapnya program hari ni berjalan dengan lancar dan diberkati Allah..aminn..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...