..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Saturday, January 3, 2009

..happy new year..2009..

Hari ni dh 3 Januari 2009..org sume pakat dh tulih blog masa 1hb hari tu..tapi aku lak terlambat..hehe..biasala..aku mmg salu terlambat dr org lain..even aku ni manusia yang kalut..nape ye..ntah..
Hmm..hari tu plan nk tulih masa 24 dis 08 tp..biasa la aku kalau kt umah mak..jd malas semacam..isk²..nape ntah..malas nk ngadap pc..ni actually aku ada assignment nk kene buat ni..submit 5 jan 09..satu bende pn x tgk lg..lps ni..mesti speed punya la..tp lum ada mood..mood nk tulih blog tetiba ada..aku takut la pulak entry ni terjadi panjang sbb lama x tulih..boring lak org nk baca..

Azam aku apa ye..2009 ni..xde mood actually sambut new year..as I'm going to turn 31..sib baik besday lmbt..to be in early 30's with unmarried status really disgusting..k la azam thn baru aku..hmm..nk mencapai azam tahun lepas yg x tercapai..opps..bukan thn lepas..baru check ni..haha..tahun 2007..isk..lama tu..2008 lgsg aku x jenguk blog ni..bila dh sedih² camni, baru teringat blog..sib baik idup lagi..hehe..entry tu ditulih on 3 Jan 07..kira²nya cukup² 2 tahun la..isk..sabo je la..

Tahun 2008..awal tahun..saat yg plg menggembirakan aku..sbb aku hampir dapat apa yang aku inginkan selama ni..'Rewl'..bukan sejenis objek..tp sejenis male homo-sapiens..hehe..smpi aku hampir lupa semua bende sbb asyik ingat dia je..Kami sgt rapat tp x tau la declare ke idak..sbb pernah tanya dia..syg ke idak..dia jwb ye..so aku ingat kira dh declare la tu. Dulu, aku pendam² perasaan ni..tp..since dia pn dh tnjk +ve reaction..so kami pn act ala² couple la..salu gak kuar berdua..movie tu toksah kira la..thn lps la thn plg byk aku tgk movie..agaknye kalau kumpul duit tgk movie tu..dpt la handbag coach yg aku dok berkenan selama ni.. Dh la tgk movie..makan lak tu..byk tmpt gak la kami dua explore..bestttt sangat..ye la..kuar dgn org yg kita suka n sayang n yg penting dh aim lama dh..so badan aku pn naik mencanak²..asyik mkn malam je..dh x comel dh..huhu..
Masa tu aku pk..he's the one and only la..even byk lak org lain dtg dan merayu kasih *chewah..;))*..nape la aku lgsg x tergoda..kononnya setia la..ada la extra 3 org lagi..x abis² cuba nk masuk line..tapi hati aku dh pada dia..

So skrg dh nk masuk setahun aku dgn dia..still xde progress pape..n aku rasa mcm ada sedikit rasa hambar dari pihak dia..tp aku tak..excited je manjang..harapan aku tinggi sangat..mcm mana dia buat pn..aku x boleh lupa dia..gila kot..haha..hmm..but one thing..dia jaga sgt² x nak org lain tau ttg kami n salu gak aku kene tegur@marah dgn dia..sbb kdg tu aku x pandai cover..
Sbb xde progress pape..so aku ajak dia discuss ttg kami..dua kali kami jmpa n bincang psl ni..2nd time tu cam final la..on 20 Dis 08..bertempat di Taman Tasik Taiping..from Taiping with love..ahaks..kami bercerita la dari hati ke hati..so..aku yg amik keputusan utk end up this relation..aku yg nk tarik diri..sbb aku dh penat lak rasa..tapi aku ingat kot² dia nk buat surprise kt aku..tp tak..dia suh aku pk abis²..dia kata..dia mmg syg..tp xde cinta..isk²..sedihnya..ke hulu ke hilir aku dgn dia..mcm² gak aku buat utk gumbirakan hati dia..surprisekan dia..ye la..dh syg kan..tp make no sense to him..tapi xde la aku nk lebih² ye tak..karang aku g pinang dia karang..haha..cam cite Ahmad Albab.. Aku rasa sekali je kot dia buat smthing that surprise me..dia bg kad raya masa raya baru ni...tektiap hari tau aku tgk kad raya dia tu..isk..eh ada lagi sekali..masa besday aku..dia sambut kt secret recipe..buh lilin lak atas kek besday..tp kan i expect more..hehe..tu je yg aku ingat.. Kk..sambung cite..masa kejadian kat Taiping tu aku nangis x berenti la..longkang pecah..smpi jadi bah la kiranya..n masa nk say bye²..i did cry on his shoulder..oppss..nape ye..and to my surprise..he cried too..and apologized to me..aku ni..bab² laki nangis..agak payah la skit..*there're already 2 guys had cried in front of me b4 this..isk² and this is the third but with different reason*.

Hmm..sbb longkang pecah..mata pn bengkak ala² ketumbit gitu..thanks to my glasses..leh cover skit..sbb dh nangis gila² n cam x leh accept the fact..so aku ajak jmpa lg on 21 Dis 08..utk wrap up balik..so we end up with a contract..masa ni longkang pecah gak skit..kalau tadah sume² bhn kumuhan dari mataku yg ayu ni..leh la cukup 1/2 gayung adanya..haha.. Contract kami camni..dlm masa 3 bulan..probation period..xleh kuar sama, no movie, xleh mkn sama, aku kene tinggalkan rutin kejut dia pg2 everyday sblm g keje, no bfast made for him, kalau boleh ckp bila perlu je..so kene review balik on 21 Mac 09 *dh set dlm calendar hp aku*..dia kata..mana nk tau dgn kehilangan aku dlm hidup dia..will make him realize..ahaks..leh ke cenggitu..Contract tu dia namakan 'serampang 2 mata '..satu - as i mention above..dia nk rs kehilangan, dua - kalau we all x jadi..aku dh ok..n dh biasa dgn x rapat dgn dia..at least aku lebih bersedia..*masa tulih part ni longkang tiris skit..isk..*

So dh jln la tempoh probation tu..tp kan aku x tahan..isk..he used to be my good friend b4 this..so I'm sort of losing my companion..x tau dh nk ngadu kt sape..hmm..aku yg cengeng ni terbreach la pulak contract tu..isk..nape la aku ni lemah sgt..so smlm on 1 jan 09..g kuar mkn utk betulkan balik contract tu..ketatkan lg skit..cam lawak le pulak..leh on off..

Aku plg x tahan kalau tgk family kwn² aku..kalau aku hidup dlm dunia aku je..xpe la..hehe..hmm..lagi satu parents aku dok tanya..pressure oo..sgtt..parents aku dh tau psl dia..isk..camne aku nk ckp psl ni..x sanggup ah..mak aku dh berangan² nk wat kenduri thn ni..siap ckp bulan 5..nk jadi x best lagi..mawi lak kawin..isk..nape la mawi kawin time ni..time aku tgh sedih..

Wow..such a release..betul la kata kawan aku..Yan..tulih dlm blog ni cam therapy..thanks dear..Hopefully 2009 ni..aku akan menjadi lebih tabah..Tuhan Maha Mengetahui..aku belum bersedia lagi sebenarnya untuk hidup berkeluarga..n harap sangat mak n bapak faham Kak Long ye..bukan salah Kak Long ye..kalau bukan jodoh Kak Long lagi..*oppss..longkang bocor laks..* Aku kene perbaikkan lagi amalan aku..dekatkan diri aku dgn Tuhan..insyaallah..sbb aku rasa skrg ni aku buat yg wajib je..tu pn kdg termiss..isk..berdosanya aku.. Ni je entry aku..nnt rajin aku smbg lagi..Happy New Year sume!!

4 comments:

Anonymous said...

aku still konpius la... but in the same time rasa marah bg pihak ko... :)

Melur Putri said...

hehe..ko sejak dr dulu pn x bpe puas hati dgn dia kan..

miz_eda said...

kalau hati dah sayang..aku pon penah mengalami perasaan mcm ni zaman dolu2..sebelum diketemukan dengan mr hubby :)

bykkan berdoa, semoga dipermudahkan urusan oleh-Nya..

Melur Putri said...

Thanks Efi..tp susah sgt..xleh lari mana..mcm tektiap hr je jmpa..I hate this feeling..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...