..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Tuesday, January 6, 2009

..pinjam duit..

Ada satu insiden nk cite..pg td..aku dpt msg dari......hehe..jeng jeng..ieng..xde la..aku ingat kot la dari Rewl..skrg ni pantang bunyi msg je aku ingat dia antar..tp bukan..from ex-school mate..sek ren dulu..terjmpa last year masa dgr ceramah kt Kulim Golf Resort..so tukar² la no phone..sesaje..kwn²..she's married..xde anak..tp bela anak angkat..hmm..then..terjmpa sekali lagi kt RnR Tapah..tu je la jmpa pn..xde contact² pn..tetiba dia sms nk mintak tlg..actually dia call smlm..tp dh namanya tdo mati..x sedar lgsg..so..i replied..InsyaAllah..kalau boleh tolong..dalam hati ingat..agaknye nk tanya keje kt USM ke apa ke..tetiba dia ckp nk pinjam duit aku..sbb dia ada course kt JB..duit claim lum masuk dia kata..next week dia byr balik..I was like..erk..nape nk pinjam kt aku..dh le x baik sgt pn dgn dia..terkedu x tau nk jwb apa..call my mum tanya pndpt..mak ckp..ckp je nk pakai duit..masa tu terpk betul gak ye..aku kan nk beli umah..hehe..so x tipu la sgt la..dia ckp nk pinjam dlm RM200..isk..nape x mintak kt hubby dia ke..mak dia ke...erk..nape aku..aku pn x tau dia keje apa..hehe..x tanya lak hr tu..sbb kt sekolah dulu pn x bpe baik..sbb dia kelas lain..kenal² gitu je..isk²..sian lak kt dia..tp aku dh pernah terkene dulu..masa study..nama dia Batpupu (leh ke aku lupa nama betul dia..hehe..oppss..rasanya Mahathir kot..ntah..x sure), dia pinjam RM200..bila time nk bayar..liat n asyik nk lari je..isk²..kawan aku Jue pn terkene tp RM50 je..smpi skrg x bayar²..sejak tu aku serik..isk²..tmbh² lak org yg aku x bpe baik..ok tu je entry ni..dah..

3 comments:

miz_eda said...

spesis yang suka meminjam ni baik dijauhi..hehe

aku pon penah experience camnih, tp kes aku pelik sket sbb yang nak pinjam tu laki org, pulak tu dia ni customer aku and kerja lak kat Pe*&n^a (bukan nama sebenar)

sampai sudah aku bolayan..

JuE said...

huh... ko telah mengingatkan aku pd kejadian tu... even dia pinjam RM50 tp masa zaman study dulu besar oo nilai duit tuuu... selagi dia x mintak maap aku x halalkan..:) jahat ke aku.. x kira la... aku rasa ko ckp je ko nak guna duit... zaman skrg ni payah wehhhh...

Anonymous said...

salam dari jauh!

Very interested in this Batpupu fella. Same prob like you. What else you know about him? Pls email me at

spwpnet@yahoo.com

tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...