..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Tuesday, January 20, 2009

..cite cacamerba..

Hmm..blm layak jadi penulis tegar lagi..hehe..anyway..hari ni nk cite..smlm aku g jalan² pekan Parit Buntar yg x sebesar mana tu..memula g repair brooch..byk gila brooch aku yg comel² xleh pakai sbb batu tercabut la..pin ilang la...n etc..br je jmpa kedai repair brooch tu..lmbt siap pn xpe..janji ada tmpt utk repair..merata dh cari..ada brooch tu dh nk dekat 10 thn..masih elok tp pin tanggal..sayang tul..masa tu beli kt semua house..zaman muda² dulu..

Pastu..mula la menggatal g tgk² kain pasang kot² ada yg berkenan..erk..tersambar satu..tanah hitam..bunga pink n merah..rasanya 10x suh akak salesgirl tu angkat turun kain tu..sabar je la..aku puji akak tu yg sabar dgn aku..last² beli gak..RM50 terbang..isk..nk g tempah hr ni kalau sempat..tempah murah je..RM17..sgt menjimatkan..

Then..saje g cuci cermin mata n nk check tahap kerabunan mata sbb rasa mcm x bpe clear je especially bila tgk slide presentation ..rupa²nye power naik 50 utk dua² belah mata..kalau x silap..asal 275..so skrg mnjadi 325..isk²..makin tua makin rabun..so..mula la mereka nk beli frame baru..memula ingat nk tukar style..nk cari half frame..try punya banyak spec..dekat sejam rasanya dok kedai tu..dr yg x branded ke yg branded..sekali lagi aku puji salegirl tu..sbb aku tau tahap cerewet aku mmg la tahap gaban..dia sabar je..n asyik senyum je n sgt ramah..ye la nk jual brg ye tak..

Smpi kedai nk ttp aku lum abis pilih..hehe..last² grab frame bonia kaler merah..ni la 1st time beli branded frame..then..dia explain psl cermin automatik leh jadi gelap n cerah..quite expensive kalau nk pakai lense tu..then..gatal lak tgk sunglasses..erk..rupanya murah je eh kalau sunglasses letak power pn..dlm RM200++ je..so..aku end up beli sunglasses bonia gak..erk..budget burst..kene jimat balik ni..erk..ikat perut..yee ha...tp apa pn..x sabar tgu spec n sunglasses siap sabtu ni..nak melaram pakai spec kaler merah raya cina ni..haha..mcm la nk sambut..;)

Hmm..apa lagi ye..hari ahad lepas..aku g tgk lg tapak rumah yg aku booking hr tu..tgk² rumah terrace double-storey lagi luas dari semidi double-storey..sbb build-up area sama..semidi ni..dia p buat lekuk²..so nmpk kecik..tp balkoni semidi sgt menawan kalbu..tepi pn ada balkoni gak..design depan pn comel lagi..hmm..bapak aku ckp sblm sign agreement boleh tukar lagi..agreement nk sign dlm seminggu dua lagi..n actually ada org yg nk rumah yg aku booking tu n sanggup byr lebih..hmm..dok pk² lagi..bapak aku ckp lg..kalau x kawin..rugi beli umah besar²..bukan leh duduk pn..nk buat investment pn kureng skit..hmm..camne ye..aku dh berkenan ni..nk kawin..hmm..tu aku x sure..

So..ptg ahad tu gak..aku ajak Rewl dtg jugak² tgk umah tu..hmm..conclusion..xde..decission pn xde..sempat pk lg ye tak..smpi ujung minggu ni..

Ni gambar lukisan utk umah terrace..RM175k..N yg ni..umah semidi..RM230k tp aku punya RM237,400..
Mlm ni..kalau jadi..nk g tgk The Rec..cite hantu Sepanyol..mcm best je baca ulasan dlm paper n cinema.com..dh lama rasanya tingin nk tgk cite hantu yg menakutkan..bukan hantu Melayu la..sbb ikut teori adik aku...hantu omputih atau pn yg bukan Melayu..dia dok jauh..so dia x kacau kita..haha..boleh la kot..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...