..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, April 23, 2012

..seorang kawan..

Saya yang ketinggalan bas ke eh..ke baru je editor blogger ni ditukar. Pelik skit nak edit..dah le guna ipad. One thing post guna ipad ni..menaip rasa tak bape best..keypad x smooth sebab ketuk skrin..x rasa key yg dipress down..x puas. Tapi in terms of convenience..ipad definitely the best..senang nak usung..x berat..x panas..kecik..boleh buh dalam handbag..pendek kata..mmg best la..cant imagine life without ipad..haha..tu ayat mengada..selama ni xde ipad..relax je..hehe..hidup gak..makan gak..xde masalah pun..moralnye di sini..dapatkan ipad 3 di pasaran..lalala..mine ipad 2 je..dibeli lps ipad 3 release sbb murah rm300..masa dpt ipad 1..ipad 2 baru nak kuar..so agaknye selama2 saya ketinggalan..huhu..memang gitu kot nasib saya..asyik kene tinggal bas je..sama la..dalam hidup pun..

Ok..stop about ipad..nak cite lain ni. Cite pasal hati. Agaknye kalau kita alami sendiri something tu..senang je nak nulis n luahkan kat blog ni kan. Hmm. Saya sedang merapati seseorang. Kisah lama yang macam berputik semula. Pernah dulu saya menolaknya kerana mengejar apa yang saya ingini. Tapi saya gagal. Macam kata pepatah..yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Well..itulah nasib saya. Dan pengalaman ini banyak mengajar saya untuk lebih berhati2 dan serahkan semua kepada ketentuan Allah.

Dan dalam tempoh 2 minggu ni, kami mula berhubungan semula setelah 3 tahun lebih, masing2 mendiamkan diri. Saya tak tahu apakah yang bakal terjadi. Saya berharap ada pengakhiran yang menyenangkan. Saya cuba tidak terlalu berharap sesuatu yang lebih dari hubungan yang ada sekarang ini, tapi kadangkala saya gagal. Mungkin sebab sunyi, mungkin sebab hubungan sebelum ini berpaksikan hati dan perasaan. Walaupun hati saya ada yang lain tika itu, tapi sedikit sebanyak, kehadirannya menyentuh bahagian hati saya yang paling dalam.

Tapi saya cuba bertindak rasional, mengikut kewarasan akal dan fikiran. Berpijak pada bumi yang nyata. Bukan leka mengejar kehendak hati..sebab ikut hati..mati...hehehe. Banyak pulak peribahasa kali ni. Ikut flow je la kan..jangan lelebih..sebab saya ni suka rush je..kalut manjang..tapi tertinggal bas juga. Saya tau, saya sedang diuji..dan adakah saya bersedia?

1 comment:

PELABUR EMAS PERAK said...

asalam ... salam kenal "kawan"... saya rakan fb awak ... saya dah follow awak ... sudilah follow blog saya yer .. tq.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...