..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Thursday, August 9, 2012

..kuih lebai..


Lagi satu kejadian..pasal kuih jugak..dalam bulan puasa so many many years back.

Saya: Dah lama tak makan satu kuih tu..ala..yang warna hijau tu.
*Sambil round² pasar Ramadhan dengan adik..*

Adik: Kak long ni kan..dah start dah tingin dia...kuih apa lak tu?

Saya: Ala..bunyi dia macam bende yang orang lelaki pakai atas kepala pegi masjid. Kopiah..eh..lebai...haaa..kuih lebai.

Adik: Tak pernah dengar pun..jap²..kuih ketayap kot..

Saya: Betul²..kuih ketayap..kaklong merepek lagi..huhu..posa² ni vocab slow..

Anyway..saya tak bape suka sangat kuih ni..cuma kadang² je teringin..

2 comments:

Pn. Sheila@CC said...

cantik elok jer kuih lebai tu... akak suka mkn kuih ni...

owner of a lovely heart said...

Bulan² puasa ni..macam sedap la pulak kuih lebai ni..tambah² kalau inti dia sedap dan kulit dia gebu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (59) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...