..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Sunday, January 21, 2007

..kisah si bawal putih bersama sebuah persahabatan..

Kehadiran tahun baru membawa satu pengertian baru buat si bawal putih. Satu penghijrahan secara perlahan-lahan, mungkin mengambil masa namun perlu positif dan sanggup menerima kenyataan walaupun pahit. Persahabatan yang satu ketika dahulu agak dingin kini kembali mesra. Walaupun terasa kekok, malu dan penuh tanda tanya namun si bawal putih benamkan sahaja perasaannya itu. Rahsia yang bersisa tidak perlu disingkap, walau keinginan meluap-luap. Berteman, bersahabat bagai mengubat kesepian. Persoalannya adakah kemesraan ini kekal berpanjangan? Adakah musim dingin akan lenyap terus atau ia akan kembali? Si bawal putih akui, dirinya serba kekurangan, namun tahun ini, akan dikaji, akan ditilik segala kekurangan dan si bawal putih mahu muncul dalam dalam kebangkitan baru, dalam pakej yang baru. Mampukah ia?
Namun satu yang agak sukar diubah, walau kini perhubungannya dengan sang terubuk bagai mula menunjukkan bibit-bibit yang manis, tetapi hatinya hanya satu, dan satu itu telah diserahkan kepada sebuah persahabatan. Hatinya masih kering, keras untuk mengakui dan menjanjikan sesuatu buat sang terubuk. Si bawal putih tahu, tiada gunanya menaruh harapan pada sebuah persahabatan kerana hasilnya telah diduga, tetapi buat sementara biarlah hatinya berbunga, buat sementara biarlah hatinya ceria..walaupun segalanya bersifat sementara. Sementara menunggu hatinya betul-betul yakin, pabila saatnya tiba, bertemunya seseorang yang bisa mencairkan hatinya, yang bisa membuatnya bahagia. Sejalur harapan masih di situ, andai dia gagal lagi, adakah perlu dia melarikan diri lagi kali ini? Jelas, si bawal putih tidak serik membahayakan diri, bermain api kerana soal hati, dia sendiri tidak mengerti. Telah cuba dihapus, cuba dihanyutkan dek arus, namun ia utuh di situ, lantas bagaimana caranya lagi? Persahabatan yang ada akan kekal selamanya menjadi sebuah persahabatan walau apa yang terjadi, itu tekadnya kerana segala-galanya bermula dari sebuah PERSAHABATAN.


..S A H A B A T..
sahabat
perjuangan ibadah kita
hakikat insan dihidupkan
dimatikan bila tugas selesai
itulah janji Tuhan
sahabat
apa lagi yang tak pasti
kebatilan akan pastinya runtuh
Islam kan tertegak atas kebenaran
tegakkan keyakinan
sahabat
apa lagi yang kau ragukan
adalah sunnah Rasulullah
yang sedikit akan pasti menang
dengan bantuan Allah
sahabat
apa lagi yang kau sedihkan
darjatmu tinggi di sisi Tuhan
kiranya kau insan bertakwa
kiranya kau insan beriman
..G R U P A P R E S I A S I S E N I..

** Jika ketenangan dan keredhaan-Nya yang dicari, Allah akan terus uji hati kita sehingga ke suatu masa, kita akan rasa indahnya tawakal kepada-Nya dan itulah nikmat dalam jagaan-Nya..
dari seorang sahabat

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...