..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Tuesday, August 5, 2014

..jom puasa 6 di bulan syawal..

Alhamdulillah..hari ni dah 9 Syawal.

Selamat Hari Raya
Maaf ZahirBatin

Gambar raya saya? Huhu..ada dalam DLSR adik saya. Dia tak bagi² pun lagi.

Jom jom pakat puasa..

Actually saya baru hari pertama berpuasa hari ini. Tetiba rasa selesa pulak puasa. Agaknya perasaan berpuasa dari bulan Ramadhan masih lagi terbawak² kot..so alhamdulillah..sehingga saat ini tak rasa penat sangat puasa. Maybe cuaca yang redup pun banyak membantu.

InsyaAllah saya akan cuba puasa sampai hari Sabtu ni. Puasa qada awal² senang, tak payah pikir dah. Kalau boleh saya nak puasa ganti dulu..ada 5 hari..lepas tu diikuti dengan puasa 6. Tengok la macam mana. Selalunya saya sekalikan dua² sebab sibuk nak makan² raya.

Saya pun rasa nak kuruskan badan..so ok jugak puasa ni kan. Bulan puasa lepas takdenya berat badan turun. Sama je. Maybe sebab minum air manis kot.

Tetiba pulak saya rajin nak masak. Boring dah kot dengan makan di luar. Ingat nak kukus ikan tenggiri je. Macam senang. Then..masak nasi..siapppp!!

Semoga dipermudahkan semuanya. Ok nak solat dan nak balik rumah dah. Selamat berpuasa kepada semua yang berpuasa. Adios!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...