..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, May 21, 2012

..satu hari di hari isnin..

Hari ni hari Isnin..esok Selasa..dan esok 1 Rejab. InsyaAllah nak puasa sunat kalau takde halangan la. Lately saya asyik kuarkan entry tentang cinta je..tapi bukan saya tulis sendiri..copy paste je..sebab ayat² dalam artikel tu sangat bagus dan saya nak park dalam blog saya.

Saya tengah bercinta ke? Tak...cuma..a'ah..too complicated to jot down here. Ada yang menyayangi tapi dia bukan dalam kategori yang boleh disayangi. I'm trapped in this don't-know-what-to-call-relation. Ah..forget about it.

Hari ni saya lebih bersemangat. Saya rasa sebab exercise kot. Semalam saya dah selamat abiskan 8 round stadium..jogging and walking..tapi banyaknye walking la...rasa macam relax je..dengan kawan² opis lama saya. Sembang²..relax..balik tu makan roti canai..haha.

The day before, saya pegi tengok The Avengers dgn kakak sorang ni..best gilaaaaaa..we all tengok 3D version. Memang berbaloi² la. Cuma saya tetido kejap di tengah cerita..apa la saya ni..tengok movie pun tido. Ala..masa part cakap² tu..boring lak rasa. Kalau rajin saya buat la ulasan pasal filem tu. Cite pegi Korea pun tak buat lagi..isk..tahap malas melampau la tu. Hari yang sama gak saya telah berbelanja sakan kat Body Shop sebab sale gila²..sampai 70%..then + 10% lagi sebab bawak kawan kot.

Semalam, saya baru amik baju kat satu butik kat Kulim ni..Butik Kerawang. Saya test je sehelai baju..sedap ke idak dia buat..pastu dengan sulam simple. Test kain murah je dulu, tapi hasilnya..wow!! Fantastik! Tak nampak murah langsung kain tu. Baju terletak elok, jahitan kemas, selesa dipakai dan sangat puas hati...cumaaa....harganya je la..huhu. Sangat mahal ye..standard butik la kot. Saya tak pernah tempah baju kat butik lagi.

Baju kurung - RM48
Tambah piping - RM10
Sulam simple - RM60
Diamond - RM10
TOTAL: RM128

Erk..harga kain tu RM42 je..so total harga untuk baju dah siap tu adalah RM170. Mahal la bagi saya. Unexpected. Boleh tempah lain kali tapi tak selalu la. Koyak purse kalau selalu. Tapi saya target nak tempah baju kahwin kat situ la nanti. Kahwin? Nanti? Erk..persoalan yang tak boleh dijawab..tak salah buat perancangan awal kan..huhu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...