..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Wednesday, April 23, 2014

..atkins diet..

Malu nak cite..tapi sekarang saya dah gemuk.

Gemuk yang tahap naik tangga sikit dah mengah.

Gemuk yang tahap tangan sangat besar.

Gemuk yang tahap almost semua baju dalam wardrobe takleh pakai.

Gemuk yang tahap buat keje sikit dah penat.

Gemuk sampai asyik melecet kat celah pelipat...

Gemuk sampai muka nampak bolat..seketui gitu.

Gemuk yang tahap, orang semua dah tegur tentang tahap kegemukan ni.

Gemuk yang tahap diri sendiri pun dah tak suka dengan badan sendiri *tapi hubby pulak suka..pelikkk...*.

I gained 10kgs..padahal niat asalnya nak buang 10kg..so mission impossible is to sack 20kg..but start dengan 10kg dulu.

So saya bertekad nak start atkins diet balik starting from tomorrow.

Saya tengah aktif cari resepi yang bersesuaian.

Saya nak make sure bekalan protein kat rumah cukup.

Saya nak make sure saya boleh masak malam sebelumnya.

Saya nak kurus sebelum raya *kain baju raya dah beli tapi takut nak tempah sebab saiz badan besaq sangat..*

Saya kena akur dengan janji saya untuk disiplin masa makan.

Semoga saya berjaya..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...