..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Wednesday, January 9, 2013

..saya nak kurus..


Sekarang ni...baru masuk hari ketiga..saya sedang cuba untuk buat Atkins diet yang tak bape strict..saya cuba tak makan nasik, bihun dan seangkatan dengannya...kurangkan carbs..

Tak tau la kenapa saya tak boleh buat Atkins gila² macam dulu..huhu..sekarang berat pun dah naik balik..dulu kononnya semangat diet tapi..half way..huhu..

But I just read this article..15 Kepercayaan Karut (Mitos) Tentang Mengurangkan Berat Badan, Nutrion dan Permakanan..ada lak keburukan ketosis ni..hmm..

So now..what to do..eat moderately..jangan minum air manis dah..banyakkan air kosong.

Tapi tu la..semangat kene kuat..dah lama gak tak pegi senamrobik..huhu..malas betulla..padahal kat depan rumah je pun.

Tadi dengar slot Prof Muhaya kat ikim.fm..dia cakap lebih kurang camni la..dalam setiap perkara yang kita lakukan, perlu ada 3 elemen ni:

  • TUJUAN
  • KONSEP
  • FOKUS
OK..till then..nak solat jap..


2 comments:

Aishah Megahasz said...

Jom kita... Aishah pun dah start balik diet. Boring dah gemok..hahahaha

owner of a lovely heart said...

Jommm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (59) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...