..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Thursday, September 10, 2009

..20 Ramadhan 1430H..

Hari ni..saya xleh posa..isk²..salunya cycle dia 5 minggu..time ni..3 minggu lak..hmm..br berangan nak puasa penuh..at first rasa sedih gak sebab tak dapat nak menghidupkan 10 malam terakhir Ramadhan starting from tonite..tapi Tuhan Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya. Mungkin sebelum ni, saya dengan bangganya merasakan boleh puasa penuh sbb last period habis betul² sebelum Ramadhan..even saya mandi wajib pn kul 4 pagi semata-masa nak puasa on 1st Ramadhan sbb malam sblm tu niat hati nak pegi terawih tapi masih still x boleh lagi..

Mungkin Tuhan nak tunjukkan pada saya jangan terlalu bangga or confident sebab segala-galanya adalah ketentuan-Nya. Apakah cara terbaik pada saya untuk mendapatkan keberkahan malam Lailatul Qadar? Mungkin saya boleh berzikir dan bertasbih sambil tak putus-putus berdoa pada Allah. Mungkin saya boleh menyemak tafsir Al-Quran sambil menyelami maksudnya.

Pagi tadi saya baru je terdengar dalam rancangan Tanyalah Ustaz @ TV9 tentang wanita yang keuzuran tapi still nak view/dengar bacaan Al-Quran kat PC, ustaz tu kata boleh(tapi pagi tadi saya dgr gitu² je sbb rasa takkan jadi pd saya sbb ingatkan boleh puasa penuh). Mungkin itu juga boleh saya lakukan..why not kan..terasa ruginya tak dapat merebut pahala malam² terakhir Ramadhan ini. Kalau nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan..semoga Allah merestui niatku ini.

Ya Allah, terimalah amalan hamba-Mu ini..Aminnn..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...