..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Tuesday, February 6, 2007

..a colourful week..

Pagi 6 Februari 2006, in the office..last week..I went to Bengkel Event Management at DPU, main campus. Best..tapi agak ngantuk seskit..bengkel tu 2 hari je..seronok dapat dengar pengalaman dari En Jamal Nasir, the profesional event manager. Boleh ke jadi cam dia eh..event kecik² pun dah rasa semput.. On the second day gi bengkel dgn member naik kete baru dia..dah lama baru leh try bawak..actually lama dah tingin..hehe..hmm..dah nama pun Honda..mmg best la..mcm ada satu kepuasan bawak..ye le selama ni dok bawak Kancil je..macam langit dan bumi la beza dia..tunggu my MyVi la bila nak dapat tp still takleh tank Honda City.
Last Friday lak, my car was been hit by a black mpv or jeep, I'm not sure. Sebab masa kene langgar tu tergamam sat and wondering betul ke kete aku kene langgar..tgh lalok dengar lagu kat radio..and when I turned back, the driver asked me to drive aside..so fahamla..betul kene langgar. The driver admitted his mistake and willing to pay me the workshop cost, he gave me his hp no and RM200 advance. Fuhh..sib baik dia jenis baik..takut gak kot kene pembuli jalanraya ke apa ke..my hp dah kat tgn dh nak call my dad, kot² kalau pape jadi. Lepas tu I was like gigil nak drive..isk isk..fobia sat..but lama² dah ok..and the driver who named Lan called me on Saturday morning asking the matter..gosh..a very responsible guy.
On Saturday evening, I attended a Hi-Tea with Ustazah Nor Bahyah at Seri Malaysia, Kulim with my mom..she was so pretty..and as usual, ceramah dia fuhh..punya la semangat..ada lawak skit lebih kurang..kira ok la..and berbaloi la dengan RM30 yang dilaburkan tapi mamam dia x cedapp..Ceramah dia tentang 12 perkara untuk menjadi wanita unggul..if I have time I'll jot down what is the 12 things. First dia cite pasal jodoh la..hehe..my fav topic tu..dia suh amalkan surah yusuf ayat 4 salu and puasa on our birthday untuk mudahkan jodoh..mudah²an..hmm..that's all..and nak get back to work..kul bape dah ni..nanti² sambung cite pasal ceramah Ustazah Nor Bahyah tu lagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...