..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Friday, November 20, 2009

..entah kenapa..

Entah kenapa..saya rasa macam..hmm..tak tau camne nk describe lately..ada kalanya saya rasa puas bila saya luahkan masalah saya pada kawan2 saya..luahkan ketidakpuasan hati saya terhadap apa yg terjadi kepada saya..menyatakan keburukan seseorang kepada orang lain..apakah motif saya?

Apakah yang saya dapat selain daripada perasaan geram yang tak sudah2..perasaan marah yang membuak2..bercerita dengan penuh expression..mengingatkan kembali apa yang terjadi..apakah saya puas? Berbaloikah? Tetapi saya mahu bercerita..saya mahu kawan2 saya tahu betapa teruknya saya diperlakukan..tapi selepas itu..adakah saya berasa tenang? Siapalah saya untuk menuntut keadilan, kerana hanya Allah Yang Maha Adil. Semua yang berlaku adalah ketentuan-Nya. Dia yang mengawal setiap sesuatu.

Saya asyik menyalahkan orang lain..tapi tidakkah saya sedar..saya pun punya kesalahan..takkan saya asyik betul je..tapi..hmm..sepatutnya apa yang saya lakukan adalah..berdiam diri..sudah sudahla tu..

Adakah saya dianiaya? Yang saya tahu..hati saya hancur..mungkin kerana saya terbang terlalu tinggi..bila jatuh terhempas..peritnya terasa..

Saya dalam proses melupakan semua tetapi satu persatu kenangan datang..benda yang saya pakai..tempat yang saya pergi..makanan yang saya makan..saya cuba elakkan tapi semuanya dekat dengan saya dan menjadi sebahagian daripada kehidupan saya..semuanya sangat dekat..takkan saya harus tinggalkan kerjaya semata-mata kerana perkara ini..saya tak dapat elakkan diri dan ini melambatkan proses pemulihan hati saya..

Saya tahu dalam diri saya ada kekuatan..saya perlu keluarkan kekuatan itu...saya perlu tingkatkan kesabaran..saya perlu perbanyakkan ilmu..

Terkadang saya lalai..malas dalam mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa. Orang yang bijak dan tenang lebih banyak mendiamkan diri dan menyerahkan semua urusan kepada Allah SWT.

Insya-Allah saya akan berubah untuk tidak menjadi saya yang dulu.

"Ya Allah Ya Tuhanku, bantulah hamba-Mu ini. Amin."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...