..something to remind us..


Terima kasih ya ALLAH! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya ALLAH!

Life isn’t about getting and having, it’s about giving and being. ~ Kevin Kruse

Monday, February 9, 2009

..eVa..

Citenye gini..x tau funny ke idak..tapi kebetulan la kot..smlm g kemas stor kat umah lama bapak..then mak aku terjumpa sekeping kertas yang ditulis 31 thn yg lepas..nama² yang dicadangkan utk aku..masa aku still dlm perut mak..masa tu mak kata xde lg teknologi nk scan baby girl ke boy..so mak aku plan 2 list nama..girl and boy..the names are:
Aku berkenan nama Melorina, Sara Mardiana n Eva..hehe..cam glamer je..tp mak ckp..bila tnjk list tu..bapak aku pilih Azura..tp nama Eva cam best je..hehe..kalau lelaki..ada nama Shahron..hehe..dekat² nama org tu je..

Tapi mmg rasa nostalgia la jugak tgk list tu..hmm..aku akan simpan kertas tu..buat panduan cari nama anak² aku esok..tapi nama Melorina tu..hmm..sblm ni..Rewl ckp dia suka lak nama Melur..hmm..kebetulan ke..ntah..

Eva tu kan kawan Wall-E..last 2 weeks..aku dh 'ter'curi keychain Eva dari bilik Rewl..*ter ke..erk..*..pastu beria dia mintak balik..smpi sanggup g amik sndiri dlm kete aku..hmm..actually keychain tu mmg aku punya la kan..since nama aku ada kemungkinan jadi Eva..hehe..leh gitu..dh mintak balik..dia x bagi lak..nk mintak lagi la..Cop..cop...ada game Eva tembak barang buruk Wall-E kat http://www.cinema.com.my/walle/scrapshoot/index.html.. best la..hehe..aku suka game cute² gini..

Funny ke eh cite ni..rasanya more to nostalgia..

So..leh tak this week aku nk guna nama eVa..hehe..eVaaaaaa...

..ada cite nk cite...

Erk..ada smthing funny nk cite..tp x dan lak..nk pegi kemas stor kat umah bapak yg lagi satu..isk..bila nk cite ni..hmm..balik jap lg la..smlm ingat nk cite..tp ngantuk gila tahap gaban..jap lg nk cite gak...EVAAAAAAA!!!

Saturday, February 7, 2009

..orange..

Lately, aku teramat suka warna orange..nape ye..baru² ni dh selamat beli beg kaler orange utk dipadankan dgn kasut orange yg dh ada..n tadi..tetiba g beli pen kaler orange..isk²..orange duniaku..

Last weekend, aku pegi bengkel kt Pendang Lake Resort..template bertemakan orange..aku yg organize that bengkel..penatttt...tp bila dh selesai sume..rasa lega yg teramat..

Apa lagi nk cite eh..hmm..jap nk pk..byk gak bende jadi..tapi x sempat nk pick up satu²..haa..template blog aku ni pn dh berubah wajah skit..tak orange..tapi..merah yg ala² nk orange la gak..gmbr pn tukar..gmbr masa bengkel pakai tdg orange..hehe..

This week..Rewl g bengkel kt Cameron..n aku pesan roses color pink, yellow and of course ORANGE..dia tanya..nape x pesan color merah..ntah..rasa merah tu cam dh biasa je..x sabar nk have those roses..dia smbg smlm kt KL lak..isk..this Monday I'll get them..dh layu ke eh..hopefully he will take good care of them..i love roses..so much..

Masa cuti raya cina..aku selamat jahit manik kt baju orange plain..tp cari kain dia x jmpa lak..isk..mana g kain tu eh..weekend ni nk cari la..leh pakai this Tuesday..*Monday cuti ganti Thaipusam*.

Cite pasal orange lagi..last Friday..aku ada presentation penilaian CPD dari aras III ke aras IV utk PTK..this is my 2nd time..mmg jadi kebiasaan aku akan pastikan slide yg aku present mesti sama dgn warna baju yg aku pakai..since masa present tesis undergrad dulu pn..aku ingat lagi..color gold..baju pn ala² gold..this time..of course la orange kan..baju pn orange..tdg orange..hbag orange..kasut orange..orange lady gitu..n sblm start my presentation..one of the panel, Prof Rosni*Dekan School Comp Sc and happened to be my lecturer before*, dia tegur aku..

"Sama ye color baju and slide.."

Haha..first time org perasan..and slide tu aku siapkan dari pukul 5.30pg smpi kul 8.00pg..then..terus shoot ke Penang utk presentation kul 9.00pg..smpi USM 2 minit sblm 9.00pg..then terus dipanggil utk present..nafas pn x abis sedut lagi..luckily the panels like my idea..fuuuh.berbaloi rasa..sbb pagi tu gak buat slide sekali translate dr malay ke english and I managed to get around 15 slides all together..with orange theme..thanks to Office 07 for having such color..:)

Tapi cite sedih ttg orange pn ada..last week..aku main jadi GD utk team netball..simpanan je actually..main utk 2nd half..gelang kristal ikat dgn emas kaler orange aku..jatuh dan hilang..hmm..dh cari tp x jmpa..xde rezeki..sape suh pakai gelang masa main..ye tak..ada la kot bende² salah yg aku buat sblm ni..xpe..aku sedih tapi redha...

Abis dah cite psl orange..ikut tajuk la kan..nanti cite lain lak..erk.aku dh ditag oleh Efi la..tp x buat lagi..camne ye..x reti la..camne Efi?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..labella..

kurus (71) life (69) emosi (60) soul food (37) ntah pape (25) lagu (21) movie (20) posa (18) love (16) artis (13) atkins (12) food (10) besday (9) motivation (8) ephyra (7) kahwin (7) volleyball (7) berita (6) new year (6) wordless wednesday (6) 30 days (5) raya (5) tunang (5) umah (5) cuti (4) info (4) ramadhan (4) Marc Jacobs (3) choc chip (3) fashion (3) relaks minda (3) resepi (3) resipi (3) budget (2) drama (2) fahrin (2) kasut clarks (2) korean drama (2) makan (2) quote (2) sale (2) sophie paris (2) tips (2) youtube (2) aerobik (1) ajl (1) aktitviti (1) anwar bebas (1) berlin (1) blogger (1) bonus (1) bunga (1) cantik (1) coach (1) cookies (1) cooking (1) gaji (1) holiday (1) hubby (1) iklan (1) jenjalan (1) jogging (1) keje (1) kenduri (1) korea (1) music (1) my things (1) nangis (1) novel (1) paris (1) pendapat (1) prof muhaya (1) rare (1) rencana (1) sbpa (1) segmen (1) shawl (1) solusi (1) spec n umah (1) sport (1) uk (1) venice (1) vera wang (1) wedding (1) work (1)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...